NE BOJTE SE SPREMEMB

13.9.2016

S tem problemom se soočam neprestano. Ljudje si želijo spremembe, ampak po drugi strani nočejo sprememb. Ampak jaz mislim, da si jih želijo, le bojijo se jih. Preveč so navezani. Ta neskončna zgodba se nanaša tudi na oblikovanje in moje delo s strankami.

Imela se desetine primerov, ko stranke niso bile zadovoljne s prodajo, svojo blagovno znamko ali odzivom ljudi na njihovo ponudbo ali produkt. Želeli so spremeniti, izboljšati, osvežiti ali prenoviti videz, pristop ali mentaliteto blagovne znamke.

Ko pa smo pričeli z delom so se na vidiku pojavili problemi. Problem pa ponavadi ni bil v moji slabi oceni naročnikovih želja, ali napačni analizi trenutnega stanja blagovne znamke ali podjetja, niti v kvaliteti dobro premišljenih in načrtovanih predlogov. Ko so bili naročniki soočeni s spremembo so se ustrašili. Izrazili so dvom v učinkovitost spremembe, strah pred izgubo strank zaradi te spremembe ali mogoče celo izgubo njihove identitete ali tradicije.

Ta strah lahko apliciram na mnoge različne projekte - preoblikovanje logotipa (tudi če je bil stari logotip res slab in niti približno ni odražal podobe podjetja ali blagovne znamke), novo spletno stran, ki ustreza modernim standardom (ne pozabimo na mobilno ero v kateri živimo) ali pa promocijske tiskovine višje kvalitete tako v izgledu in kot materialih (ki bi zamenjali stare doma sprintane "letake" ali "vizitke" na barvnem papirju).

Ti trenutki so težki. Mislim - za mene. Zelo težki. Kaj narediti v teh situacijah? Močno se potruditi. Potruditi se prepričati naročnika, da veš kaj delaš. Vse je v zaupanju. Zaupanju v človeka, ki ste ga najeli ker so strokovnjaki na svojem področju.

Pomembni so tudi kompromisi. Obstaja način, da iz te zgodbe vsi pridemo srečni, tako oblikovalec kot naročnik. Mogoče lahko oblikovalec upošteva nekaj naročnikovih želja (tudi če se mu zdijo še tako nesmiselne), naročnik pa se malce sprosti in ni tako navezan na svojo zastarelo in neustrezno podobo podjetja ali blagovne znamke.

Življenje pa ni vedno tako preprosto. Priznam, bilo je tudi nekaj primerov, ko smo kar zaključili poglavje (sodelovanje) in odšli vsak svojo smer. Zato ker, če niste pripravljeni na spremembe in niste pripravljeni sprejeti boljšega, novega sebe, potem ne motite naše kreativnosti in nam ne jemljite našega dragocenega časa :)